Τρίκαλα Vespa Club

Υπάρχει άραγε κάποιος άνθρωπος που δεν θυμάται το Θανάση Βέγγο στην ταινία «Τρελός, παλαβός και Βέγγος» να ρωτάει την πασίγνωστη σε όλους έκφραση «Καλέ μου άνθρωπε ξέρεις από βέσπα;»; Νομίζω κανείς… Πως όμως γεννήθηκε η βέσπα; Ο Ιταλός Ενρίκο Πιάτζιο κατασκεύασε τη θρυλική και γνωστή σε όλους βέσπα στις 23 Απριλίου του 1946 από κομμάτια που ανήκαν σε μονοκινητήρια μάχιμα αεροπλάνα. Ο ήχος του κινητήρα της μοιάζει με σφήκα εξού και τ’ όνομά της. Βέσπα δηλαδή στα Ιταλικά σημαίνει σφήκα. Οι λάτρεις της ανά τον κόσμο πολλοί και οι κάτοχοί της δύσκολα θα την αποχωριστούν από τη στιγμή που θα την οδηγήσουν για πρώτη φορά.

Συνέντευξη στην Ελισσάβετ Δόλια ​

Στα Τρίκαλα οι αναβάτες της βέσπας πολλοί και πάντα ερωτευμένοι μαζί της. Το 1999 ιδρύεται για πρώτη φορά το Vespa Club Trikala από μια παρέα φίλων έχοντας ανάγκη να δραπετεύουν κάνοντας μικρές αποδράσεις στην αρχή και έπειτα ταξίδια ακόμα και στο εξωτερικό πάνω σε δύο τροχούς. Μακροβιότερος επίτιμος πρόεδρος του κλαμπ ο κ. Γεώργιος Βράντζας. Τα χνάρια του ακολουθούν ο Βάϊος Θεοδωρακόπουλος, ο Γιώργος Γακόπουλος, ο Δημήτρης Παπαγεωργίου, ο Παναγιώτης Τσιώλης, ο Ιωάννης Ζάχος, ο Χρήστος Γαρδίκας και πολλοί άλλοι. Ήρθε η ώρα να τους γνωρίσουμε καλύτερα και να μπούμε σ’ έναν κόσμο περιπέτειας κάνοντας ένα ταξίδι πάνω σε δύο τροχούς…            

Πώς και πότε ξεκίνησε η δημιουργία του κλαμπ;
Γ.Ζ: Το 1999 από μια παρέα φίλων Λαρισαίων και Τρικαλινών έγινε η πρώτη συνάντηση για να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε το κλαμπ. Στη συνέχεια το 2002 κάναμε κανονική έναρξη του κλαμπ με σημείο αναφοράς το 2002. Από τότε και ανελλιπώς το κλαμπ λειτουργεί λαμβάνοντας μέρος σε Ευρωπαϊκές και εγχώριες διοργανώσεις.
Πόσα μέλη είναι εγγεγραμμένα;
Β.Θ: Τα εγγεγραμμένα μέλη μας είναι 45 και ενεργά αυτή τη στιγμή είναι τα 29.
Είναι εύκολο να μετακινηθεί κανείς με μηχανάκι – βέσπα – μηχανή μεγάλου κυβισμού στην πόλη των Τρικάλων έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί οι δρόμοι;
Δ.Π: Εντάξει είναι δύσκολο, αλλά σίγουρα με τη βέσπα ή τη μοτοσυκλέτα είναι ευκολότερο απ’ ότι με το αυτοκίνητο.
Πόσο δαπανηρό είναι στη σημερινή εποχή να μετακινηθεί κανείς με μια βέσπα;
Δ.Π: Οι βέσπες που έχουμε εμείς σαν Vespa Club Τρίκαλα, οι περισσότεροι τουλάχιστον, είναι παλιές σε χρονολογία. Είναι δίχρονες, παίρνουν βενζίνη και λάδι. Γι΄ αυτό το λόγο και θα λέγαμε ότι είναι ασύμφορη η κυκλοφορία τους, επειδή το κόστος του καυσίμου είναι υψηλό. Σίγουρα καίνε περισσότερο από ένα σύγχρονο μηχανάκι ακόμα και μικρότερου κυβισμού. Σήμερα εξάλλου υπάρχουν και τα ηλεκτρικά. Εξαιτίας αυτού θα λέγαμε ναι πως είναι κοστοβόρο.

Υπήρξαν ποτέ ευτράπελα σε κάποιο ταξίδι σας; Πόσο εύκολο είναι να κάνει κάποιος ταξίδι με βέσπα;
Π.Τ: Στο πρώτο μας ταξίδι στο εξωτερικό το 2013 λίγο έξω από τη Λάρισα έσκασε το λάστιχο, οπότε μπήκαμε στη διαδικασία της αντικατάστασής του με τη βοήθεια του Γιάννη του Ζάχου εννοείται. Στο δεύτερο ταξίδι λίγα χρόνια αργότερα κόλλησε ο κινητήρας της βέσπας, οπότε ναι υπάρχουν απρόοπτα αλλά λύνονται με χαβαλέ και με διάθεση. Τώρα όσον αφορά την ευκολία στο ταξίδι έχει να κάνει καθαρά με την διάθεση του αναβάτη και ως επί το πλείστον ότι οδηγείς αν σου αρέσει γίνεται εύκολο και το ταξίδι.
Γιατί επιλέξατε βέσπα και όχι κάποιο άλλο δίκυκλο;
Π.Τ: Καταρχήν τη βέσπα πρώτη φορά την είδα στη ζωή μου στη Ρόδο γιατί εκεί ζούσα. Ήμουν 7 – 8 χρονών και από τότε μου κόλλησε. Το μεγαλύτερο μου κόλλημα βέβαια έγινε με το EURO 2004 που έπαιξε η Εθνική Ελλάδος που τη διαφημίζανε όλοι οι μεγάλοι αστέρες του ποδοσφαίρου και από τότε έγινε μικρόβιο που δεν πρόκειται να φύγει ποτέ.
Δ.Π: Η βέσπα είναι ένα ιδιαίτερο όχημα. Είναι ξεχωριστό σε σχέση με τα άλλα μηχανάκια. Εμένα μου άρεσε εμφανισιακά. Μου άρεσε η ιστορία της βέσπας, που βγαίνει σε διάφορα χρώματα. Έχει καμπύλες. Μου αρέσει πολύ που έχει ρεζέρβα. Έχει και τη δυσκολία της γιατί έχει τις ταχύτητες στο χέρι, μιλάω πάντα για τις παλιές βέσπες. Και λατρεύω πολύ το Ιταλικό στιλ που έχει αυτό το μηχανάκι.
Β.Θ: Η επαφή μου με τη βέσπα ξεκίνησε από πάρα πολύ μικρή ηλικία, όταν με πήγαινε βόλτα ο πατέρας μου και έτσι από τότε μου μπήκε το μικρόβιο. Όταν μεγάλωσα, έμαθα και την ιστορία της βέσπας και έτσι κόλλησα.
Γ.Ζ: Εδώ ταιριάζει το τραγούδι του Αντώνη Ρέμου «Ποιος να συγκριθεί μαζί σου». Είναι πραγματικότητα γιατί κάθε ταξίδι με τη βέσπα είναι διαφορετικό. Επιλέξαμε να οδηγούμε βέσπα γιατί είναι κάτι ερωτικό και όπως όλοι οι μεγάλοι έρωτες διαρκούν για πάντα. Η βέσπα δεν είναι κάτι που θα μπορέσεις να το οδηγήσεις και να το καταλάβεις αν δεν το ζήσεις από μικρός. Γι΄ αυτό και είναι λίγοι αυτοί που ασχολούνται με τη βέσπα, αλλά είναι όλοι εραστές της…

Η βέσπα δεν είναι κάτι που θα μπορέσεις να το οδηγήσεις και να το καταλάβεις αν δεν το ζήσεις από μικρός. Γι΄ αυτό και είναι λίγοι αυτοί που ασχολούνται με τη βέσπα, αλλά είναι όλοι εραστές της...

Ποια η σχέση σας με τη βέσπα; Έρωτας ή λατρεία;
Όλοι μαζί με μια φωνή και με γέλια μου απάντησαν «Και τα 2 φυσικά» και ο Βάιος συμπλήρωσε ότι είναι και καψούρα.
Πόσο εύκολο είναι για μια γυναίκα να οδηγήσει βέσπα; Υπάρχουν γυναίκες μέλη στο κλαμπ;
Δ.Π: Επειδή έχω δει γυναίκες να οδηγούν βέσπα, πιστεύω ότι είναι το ίδιο εύκολο. Και στο Vespa Club Τρίκαλα υπάρχουν γυναίκες οδηγοί και απ’ ότι βλέπω τα πάνε και πολύ καλά.
Τι ιδιαιτερότητες έχει μια βέσπα;
Δ.Π: Η ιδιαιτερότητα της βέσπας είναι ότι έχει ταχύτητες στο χέρι. Έχει ρεζέρβα, έχει τον κινητήρα στο πίσω μέρος στο οποίο δεν υπάρχει αλυσίδα, υπάρχει κατευθείαν γρανάζι που δίνει κίνηση στον τροχό και μικρούς τροχούς όπως τα περισσότερα scooter. Οι καμπύλες της επίσης είναι ιδιαίτερα ερωτικές θα λέγαμε όπως μια γυναίκα.
Β.Θ: Πρώτα πρώτα είναι το design της βέσπας το οποίο δεν έχει ξεπεραστεί ακόμα και σήμερα από κανένα άλλο δίκυκλο. Μια ακόμα ιδιαιτερότητα είναι ότι μπορεί να οδηγηθεί και από τα δύο φύλα λόγω του σχήματος και της εμφάνισης που έχει.
Ποιο είναι το μότο ενός Vespisti;
Π.Τ: Η βέσπα ενώνει!!!
Δ.Π: Η βέσπα δεν είναι απλά ένα scooter, η βέσπα είναι τρόπος ζωής!!!
Που μπορεί να σας βρει κάποιος και να έρθει σε επικοινωνία μαζί σας;
Β.Θ: Μέσω των social media όπως είναι το Facebook “Vespa club Trikala” και το Instagram “Trikala_Vespa_club” αλλά και το email “Vespaclubtrikala@yahoo.com.”.

Τι θα συμβουλεύατε ένα νέο που θα ήθελε να αποκτήσει βέσπα;
Γ.Ζ: Να οπλιστεί με υπομονή, επιμονή και να έχει ανοιχτά τα μάτια και τα αυτιά του για τα καινούρια πράγματα που θα του ανοιχτούν μπροστά. Γιατί η βέσπα θέλει συντήρηση και καλλωπισμό σαν μια ωραία γυναίκα, άλλοτε θα τον γλυκαίνει και άλλοτε θα τον πικραίνει.
Είστε τελικά ταξιδιάρες ψυχές ή ταξιδιάρικα πουλιά;
Γ.Ζ: Και τα δύο θα μπορούσαμε να είμαστε. Βασικά η βέσπα σε αναγκάζει να ταξιδέψεις, γιατί βέσπα στα Ιταλικά σημαίνει σφήκα, άρα ήδη έχεις φτερά επομένως θα μπορούσαμε να πούμε ότι είμαστε ταξιδιάρικες ψυχές, πουλιά ψυχή τε και σώματι όμως ταξιδιάρηδες είμαστε σίγουρα.
Διοργανώνετε κάποιες δράσεις; Κάθε πότε γίνονται αυτές;
Β.Θ: Δύο φορές το μήνα οργανώνουμε βεσποεκδρομές γνωρίζοντας τους όμορους νομούς. Δύο φορές το χρόνο παίρνουμε μέρος στις Πανελλήνιες οργανώσεις μια χειμερινή και μια καλοκαιρινή που κάθε χρόνο γίνονται σε διαφορετική πόλη. Θεού θέλοντος και καιρού επιτρέποντος στόχος μας είναι ν’ ακολουθήσουμε όσο περισσότερες διοργανώσεις μπορούμε και στο εσωτερικό αλλά και στο εξωτερικό.
Υπάρχει στα Τρίκαλα κάποιος που ανακατασκευάζει βέσπες;
Δ.Π: Υπάρχουν εξουσιοδοτημένα συνεργεία που καλύπτουν τις ανάγκες μας στα Τρίκαλα, αλλά συνήθως επειδή μας αρέσει λόγω της ιδιοσυγκρασίας μας αλλά και της κουλτούρας μας τις ανακατασκευάζουμε μόνοι μας.
Σας έχει απογοητεύσει ποτέ η βέσπα;
Π.Τ: Όσο με πληγώνεις, τόσο με πορώνεις.
Γ.Ζ: Ποιος έρωτας δεν έχει αλατοπίπερο; Μια κρύο και μια ζέστη.
Δ.Π: Όχι ποτέ γιατί φρόντιζα γι’ αυτό πάντα.
Ας ξεκινήσουμε λοιπόν το ταξίδι και όπου μας βγάλει ο δρόμος…

Start typing and press Enter to search